maandag 8 december 2008

Wat zou je doen?

In het label bibliotheek had ik al een artikel over eczeem neer gezet.
hier wil ik erop ingaan door er een casus van te maken. Wat zou je doen als er bij jou in de groep er een kindje zit met eczeem die niet mee mag spelen met de rest die altijd alleen zit omdat, hij weet dat hij toch niet mee mag doen omdat, hij eczeem heeft!
Hoe kan je hier het beste mee omgaan? Wat kun je het beste doen?

Mijn antwoord:

Ik zou er proberen boekjes over te zoeken en dan op spelende wijs er een les van de maken in de klas.
Er over gaan praten met de kinderen. En misschien het kindje zelf erover laten vertellen. Zo word het kind zelf ook zelfverzekerder en dringt het bij de anderen misschien wel door.
Er een soort spreekbeurt van maken met het kind zelf en als er andere kinderen zijn op school waar er ook om word gepest etc. ze erbij halen en dan die kinderen ook hun eigen verhaal laten doen.
Ook zou ik er veel op gaan letten en er elke keer tussen springen als er heel concreet word gezegd dat het kind echt niet mee mag doen omdat, het bijv. vies is en eczeem heeft.
Subgroepjes worden er toch wel gevormd en dat mag ook vind ik. Maar, het moet niet zo zijn dat die groepjes gevormd worden omdat, er een kind eczeem heeft.


Wat is jullie antwoord?

Geen opmerkingen: