donderdag 15 november 2007

Casus

Casus: Wat moet ik doen?
Leidster van een kinderdagverblijf vertelt:
Een kind uit mijn groep ziet er onverzorgd uit als het wordt gebracht door de ouders en ruikt niet altijd fris.Moet ik hier iets over zeggen tegen de ouders?Mag ik hier uberhaupt wel iets over zeggen tegen de ouders?Stel dat ik het ga zeggen, hoe moet ik dat dan doen en wanneer?
Jeetje, wat is dit lastig!

Mijn mening:
Ik denk dat je het wel zou kunnen zeggen dat je bijvoorbeeld een keer de ouders beiden in een gesprek vraagt of in een tienminuten gesprek in ieder geval niet waar alle andere ouders bij zijn want hiermee kan je de ouders erg kwetsen. Als je dan in een gesprek zit kan je de ouders gewoon op een nette manier vertellen dat je opmerkt dat het meisje of jongentje er niet altijd even verzorgd bij loopt en niet altijd even fris ruikt.
je kan natuurlijk neit zeggen dat ze het nu echt moeten veranderen want er kunnen ook redenen voor zijn dat hetr kind er zo bij loopt
Kinderen zijn gemeen en je kan wel vertellen dat het een aanleiding kan geven tot pesten en uitleggen dat pesten niet zomaar iets is.
Het kan een hele grote invloed hebben op het kind en dat het heel erg gevaarlijk kan zijn voor zijn zelfvertrouwen.
Maar ook voor zijn/haar ouders is het vreselijk om te zien of horen dat je kind word gepest.
En dan zijn de kinderen nog wel erg jong maar kinderen kunnen heel gemeen zijn en kindjes hebben de oren altijd gespitst staan dus als de ouders op het schoolplein erover hebben of thuis erover hebben horen ze het allemaal en praten ze er meestal ook gewoon over mee!

Geen opmerkingen: