donderdag 15 november 2007

Bijtende dreumes

Wat kun je doen als je een dreumes zit bijten?

ik zou wel rustig blijven anders is denk ik de kans dat hij/zij nog harder doorzet met bijten.
dan zou ik het laten zien dat als het andere kindje huilt dat het zeer doet.
Ik zet hem appart zodat hij begrijpt dat het verkeerd is wat hijd doet. Intussen troost je het andere kind.
Dan neem ik hem appart en leg hem op een normale maar duidelijke manier uit dat hij niet mag bijten.
Je zal hierna het kind denk ik wel beter moeten observeren en het gewoon consequent vol houden als hij het weer doet dat hij weer uit de groep moet.

Zou het leuk vinden om reacties te krijgen op deze stelling en te horen wat jullie zouden doen?

1 opmerking:

Kim zei

Hey rosy

Ik denk dat jou manier een goede manier zal zijn. Door het kind even apart te nemen zal hij dit zien als een soort van straf en zal hij schrikken. Dit zal hij niet leuk vinden en er misschien dan ook van leren.

Groetjes kim